Heb je problemen met het verbinden van je Thread Border Router aan je smart home platform? Volg onderstaande checklist en tips om het probleem snel op te lossen.
Inhoudsopgave
-
Basiscontroles vóór je opnieuw probeert
-
Border router resetten en opnieuw proberen
-
Platform-specifieke ondersteuning
-
Veelgestelde vragen
-
Gerelateerde artikelen
1. Basiscontroles vóór je opnieuw probeert
Voer deze stappen uit om verbinding mogelijk te maken:
-
Bluetooth ingeschakeld?
Zet Bluetooth aan op je smartphone: Instellingen > Bluetooth > Aan -
Wi-Fi verbonden?
Verbind je smartphone met hetzelfde lokale Wi-Fi-netwerk waarop je ook je Thread Border Router wilt instellen.
2. Border router resetten en opnieuw proberen
Maakt je border router nog steeds geen verbinding?
-
Haal de stekker van de border router uit het stopcontact
-
Wacht 30 seconden
-
Sluit de router opnieuw aan
De router herstart nu. Open daarna opnieuw de app van je smart home platform en probeer het instellen opnieuw. Zorg dat je smartphone en router nog steeds verbonden zijn met hetzelfde netwerk.
3. Platform-specifieke ondersteuning
Elk platform biedt hulp bij problemen met Thread Border Routers:
4. Veelgestelde vragen
Kan ik mijn router instellen via mobiel internet of een ander netwerk?
Nee, gebruik altijd hetzelfde lokale Wi-Fi-netwerk als waarop de router werkt.
Hoe weet ik of mijn border router geschikt is?
Controleer of je apparaat Matter én Thread ondersteunt. Zie: Welke hub heb ik nodig voor Eve MotionBlinds?
Kan ik meerdere border routers gebruiken?
Ja, dit versterkt je Thread-netwerk, maar elk moet afzonderlijk worden ingesteld.
5. Gerelateerde artikelen
Tags
-
thread border router
-
matter probleem
-
slimme gordijnen
-
smart home installatie
-
eve motionblinds
Publicatiedatum
Mei 2025
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.